راهنمای سفر به قشم

راهنمای سفر به قشم برای گردشگران علاقه‌مند به فرهنگ جنوب

جزیره قشم بزرگ‌ترین و یکی از جزایر شناخته شده ایران محسوب می‌شود که در استان هرمزگان واقع شده است. این جزیره از گذشته مقصد بسیاری از ایرانیان و گردشگران خارجی بوده است. اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید، باید اطلاعاتی در مورد اینکه زمان مناسب برای سفر به این جزیره کی هست، از چه مکان‌هایی باید بازدید کنید و هزینه‌های سفرتان چقدر می‌شود، داشته باشید. راهنمای سفر به قشم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اطلاعات مهم جزیره قشم

  • کد تلفن: ۰۷۶
  • فاصله بندر عباس از تهران: ۱۲۷۶ کیلومتر تا بندرعباس
  • مدت زمان سفر زمینی تا بندر عباس: ۱۴ ساعت به بندرعباس
  • مدت زمان سفر هوایی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان سفر ریلی: ۱۹ ساعت تا بندرعباس

بهترین زمان برای سفر به قشم و شرایط آب و هوایی

با توجه به اینکه قشم در جنوب ایران است، هوای آن گرم و جزیره‌ای مرطوب نیز محسوب می‌شود. از ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور گرم‌ترین زمان این جزیره محسوب می‌شود، اما قیمت اقامت نسبت به بقیه ایام سال نصف قیمت است. بهمن ماه مناسب‌ترین زمان برای سفر به قشم است. گرم‌ترین دما ۴۶ و سردترین دما ۱۶ درجه سانتیگراد است.

اقامت در جزیره قشم

برای اقامت در این جزیره گزینه‌های زیادی روی میز قرار دارد که انتخاب بین آن‌ها بستگی به بودجه‌ای دارد که برای سفر خود در نظر گرفتید. میانگین قیمت اقامت در هتل‌های قشم از ۳۳۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود و تا شبی ۳۴۰۰۰۰۰ تومان می‌رسد و بستگی به هتلی دارد که برای اقامت انتخاب کرده‌اید.

لیست هتل‌های ارزان و متوسط

  1. هتل آلاله ۲
  2. هتل دیپلمات
  3. هتل مروارید
  4. هتل پارک
  5. هتل خلیج فارس

لیست هتل‌های لوکس قشم

با انتخاب بهترین هتل متناسب با بودجه خود می‌توانید مکانی خوب برای اقامت خود انتخاب کنید.

  1. هتل بوتیک ایرمان
  2. هتل آپارتمان گل پونه
  3. هتل آپارتمان کیمیا ۱
  4. هتل ریحان
  5. هتل ساحل طلایی

هزینه ایاب و ذهاب در قشم

در قشم اتوبوس و مترو وجود ندارد. از این رو، اگر خودرو همراه خود نیاورده باشید، باید با تاکسی مسیرهای خود را طی کنید.

اجاره ماشین در قشم

البته در این جزیره می‌توانید ماشین کرایه کنید. برای اجاره ماشین قادرید با مدیریت هتل خود حرف بزنید چون بیش‌تر هتل‌های کیش و قشم برای مسافران خود ماشین اجاره می‌کنند.

اگر هتل شما امکانات کرایه ماشین ندارد، می‌توانید این ۲ وب سایت را امتحان کنید:

rentqeshm.com

qeshmcarrental.ir

غذاهای محلی قشم

قشم انواع غذاهای مختلفی با توجه به فرهنگ منطقه خود دارد، که می‌توانید با چشیدن هر کدام از آن‌ها با طعم غذاهای جنوب آشنا شوید.

غذاهایی معروف قشم موارد زیر هستند:

ماهی کبابی

از آنجایی که قشم یک جزیره محسوب می‌شود، به عنوان بهترین راهنمای سفر به قشم برای غذا در این جزیره، غذاهای دریایی آن است. شکم ماهی‌ها را خالی می‌کنند و با شوید، گشنیز، فلفل، پیاز خرد شده و چاشنی پر می‌کنند.

کلمبا

از دیگر غذاهای قشم محسوب می‌شود که از گندم، ماهی و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا گندم را در آب می‌ریزند و سپس ماهی مخلوط شده با سبزی را اضافه می‌کنند.

برنج دیشو

این غذا از شربت خرما در قشم درست می‌شود. پس از جوشاندن آن، برنج خیس شده را به آن اضافه می‌کنند و حرارت را ادامه می‌دهند تا جایی که دم بکشد و در آخر برنج را با ماهی سرو می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری اصلی

راهنمای سفر به قشم برای بازدید از مکان‌های دیدنی، لازم است با جاذبه‌های آن شوید تا با مراجعه به آن‌ها از سفر خود لذت ببرید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

ژئوپارک قشم

این ژئوپارک تنها پارکی در خاورمیانه به حساب می‌آید که به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده و میزبان گونه‌های مختلف پرندگان، گاو و خزندگان بوده و از این رو یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های ایران محسوب می‌شود.

تنگه چاهکوه

این تنگه از جاذبه‌های گردشگری غیر قابل چشم پوشی قشم است. تنگه چاهکوه در واقع دو دره عمود بر هم با دیواره‌های توخالی است، حفره‌هایی که اندازه‌های متفاوتی دارند و وجود آن‌ها این دره را عجیب کرده است.

جزیره ناز

جزایر ناز با همه سواحلی که تا به حال دیده‌اید متفاوت است. این مکان در جزر و مد بوده و در حالی که  ماسه‌های آن می‌درخشند، سه صخره بیرون زده از آب را به قشم متصل می‌‍کنند. این جزایر دو ناز نامیده می‌شوند و در نقشه‌ها به عنوان جزایر ناز ذکر شده‌اند و گردشگران نیز به همین نام می‌شناسند. در زمان جزر و مد با پشت سرگذاشتن دریا برای مدت کوتاهی پرتوی جزیره خشک به ساحل قشم متصل می‌شود.

آدرس: استان هرمزگان، شهر قشم، بخش غربی ساحل شمالی قشم، کنار روستای چاهو شرقی

غار خربس

هزاران سال قبل در زمان ساسانیان روستایی به نام خربس در قشم وجود داشت. این روستا توسط تپه‌های مرجانی کوتاه و بلند به طور دایره‌ای محاصره شده‌اند. روبروی قلعه، قبرستان باستانی نزدیک به ورودی غارها وجود دارد. ورودی غار در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متری در دل کوه واقع شده است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به قشم از این غار زیبا بازدید کنید.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، در ۱۵ کیلومتری شهر قشم

مراکز خرید قشم

با دانستن مراکز خرید در جزیره قشم می‌توانید علاوه بر خرید برای خود، سوغات نیز خریداری نمایید.

بهترین بازارهای قشم:

بازار قشم بندر درگهان

آدرس: شهر درگهان، جزیره قشم

مجتمع تجاری درگهان زمرد

جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، کنار مرکز خرید نخل و مرکز خرید ۲ دلفین، کنار میدان انقلاب

مرکز خرید سیمرغ قشم

آدرس: جزیره قشم، میدان قلی‌خان، شهر قشم

مرکز خرید مرجان قشم

آدرس: بلوار ولیعصر، چهارراه پردیس

گردشگری در قشم

احتمالا قشم یکی از مقاصد مسافرت برای علاقه مندان سفر به جنوب کشور به حساب می‌آید. با به دست آوردن اطلاعاتی مانند هتلی مناسب برای اقامت، محل جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و… می‌توانید سفری با پیش بینی متناسب با بودجه خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها